Üvercinka 90. Sayıda
Yayın dünyasının ekonomik sıkıntılara boğularak silinmek istendiği bir ortamda 2 aylık çıkmak zorunda kalan Üvercinka, sanat ve toplumsallık bileşkesinde ilerleyişini sürdürüyor. Kapak yazısında, kof imgelerin büyüsüne kapılarak postmodernizme kapılanan sanatın kemiğe dayanan gerçek acılar karşısında kendi atıklarını içine akıtarak dünyadan büsbütün kopuşuyla bir tükenişi seçtiği vurgulanıyor. Osman Çutsay HepYeni köşesinde, sol içindeki bozguncu kişiliğini 1977’de tepe noktasına vardırarak ayarttığı genç şairlerle Politika gazetesinde “Aziz Nesin Sen Nesin” kampanyasını açan Aydın Engin’in ‘Yetmez Ama Evet!’e Bir Ömür verişinin öyküsünü sergiliyor. Dergide, Seyyit Nezir’in yine 1977’de çok güçlü bir öngörüyle Aziz Nesin’in yanında yer alarak Vatan’da yayımladığı “Kim Ne Adına” yazısına da veriliyor. Aydan Ay, HemDem köşesinde, şairin kendi dizesinden yola çıkarak, “Şairin Ömrü Şiiri Kadar” yaşama adanmış Abdullah Nefes’i anlatıyor. Kâzım Çandır, Tanpınar’ın Şiire Dair Düşünceleri’ni akademik bir disiplinle derli toplu irdelerken; Sibel Yılmaz, Orhan Veli’den İlhan Berk’e, 1940’ların Şiirinde Küçük Adam temasını ele alıyor. YalanDerisi köşesinde Seyyit Nezir, Face’te Kaan Eminoğlu’nun paylaşımındaki yorumlara da değinerek, Orhan Veli’nin şiirimizdeki yerini “Modern Şiir ve Garip” yazısıyla işliyor. Alp Hamuroğlu, Şiddeti Teşvikle Önlemek yazısında medyadaki söylemin şiddete karşı çıkışı değil, onu daha da kışkırtıp özendirişini sergiliyor. Birgül Göker Perdisa, Çizmeden köşesinde, Günümüzün Acı Gerçeği başlığıyla Dov Alfon’un “Paris’te Uzun Bir Gece” romanını ve yazarın Libération gazetesinin tepesine yükselişini çözümlüyor. Olcay Bağır, Sinema Defteri köşesinde, Hitchcock’tan Ceylan’a film yönetmenlerinin kimi yönelişlerini Farklı Hayat İhtimalleri başlığı altında çarpıcı ve keyifli bir anlatımla sergiliyor. Halûk Cengiz, Homurdanmalar köşesinde, edebiyatımızda gitgide baskın hale gelen “kol kırılır suskunluğun yeninde kalır” yanlışını, “Kötüye Kötü Diyecek Biri Olmalı” yazısıyla eleştiriyor. Seyyit Nezir, Yalan Derisi köşesinde “Dünya Şiir Günü Fiskosları Face’te” yazısıyla konuyu somut örnek üzerinde tartışıyor. Pelin Şanlı Türgen, Damlaya başlıklı yazında, öykü ve şiirin bileşkesinde bir arayışı yansıtıyor. Erol Ertuğrul, Darağacında Bir Kahraman yazısında İngiliz işgalcileri ve yerli işbirlikçilerinin kumpasıyla kendisine atılan suçlar sonrasında idam sehpasına götürülen Boğazlıyan kaymakamı Kemal Bey’i anlatıyor. Dergide Cem Bayındır, Toprak Kokusu; Banu İmer, Karanlık Oda; Gülden Mahmut, Goca Tevfik öyküleriyle yer alırken, Dünya Şiir Günü’nde yitirdiğimiz şair Sevim Yazar’ı ise Kadir İncesu anıyor. CSKSD’nin “Aramızdalar” başlığıyla sürdürdüğü etkinlikler dizisi kapsamında 20 Nisandaki Ülkü Tamer, Abdullah Nefes, Sevim Yazar anmasının haberi fotoğraflarla veriliyor. Kapanışta Nursel Duruel’in Geyikler, Annem ve Almanya kitabının 40. yaşına girdiği haberi yer alan dergide Ahmet Tığlı, Alişer Ulaş Göner, Anton Deelder - İbrahim Eroğlu, Fatma Aras, İsmail Toksoy, Kenan Ercan, Mehmet Tektemur, Necdet Arslan, Nihat Kemal Ateş, Ozan Telli, Pelin Şanlı Türgen, Süleyman Yağız, Şükrü Çiftçi, Uğur Olgar, Veli Erdem şiirleriyle okuru balkona çıkarıyor. Gerçekedebiyat.com
YORUMLAR